قابل توجه تمام بيماران:

پركردن فرم پذيرش و امضا اجازه عمل حتماً قبل از جراحي بايد انجام گيرد

اگر جراحي شما در بيمارستان با بيهوشي عمومي يا سديشن انجام مي گيرد حداقل شش  ساعت قبل از عمل جراحي نبايد هيچ گونه چيزي حتي آب يا مايعات ديگر ميل كنيد ولي اگر براي بيماري خاصی دارويي را مرتب مي خوريد مي توانيد آن را سر وقت با يك جرعه آب بخوريد، داروهايي كه توسط ما تجويز مي شود طبق دستور خود پرستار به شما داده خواهد شد.

در صورتيكه قند بالايي داريد يا انسولين مصرف مي كنيد يا مشكلات قلبي – عروقي، يا هر بيماري ديگر داريد براي شما مشاوره پزشك مربوطه انجام خواهد شد كه خود بيمارستان پيگيري خواهد كرد. ولي يادتان باشد ليست داروهايي را كه مصرف مي كنيد يا اگر بيماري انعقادي يا مادرزادي داريد حتماً با پزشك مشاور در جريان بگذاريد.

بيماراني كه بالاي 40 سال داشته باشند براي آنها حتماً نوار قلب و عكس قفسه سينه و تستهاي ديگر كه احتياج باشد بصورت روتين انجام مي گيرد و سن بالا ۵۰ غیر از ازمایشات معمول ازمایش کار کرد کلیه و کبد اضافه خواهد شد

در صورتيكه عمل جراحي شما در مطب با سديشن انجام مي گيرد مثل عمل بيهوشي نبايد 4 تا 5 ساعت قبل از آن چيزي ميل كنيد، از لباس راحت، آستين كوتاه و شلوار راحت استفاده كنيد. حتماً يك نفر را همراه خود داشته باشيد تا بتواند بعد از عمل شما را به منزل برساند.ولی جدیا سیدیشن در مطب منوع هست و فقط در بیمارستان و مراکز جراحی محدود انجام پذیر هست

از خانم هايي كه وقت جراحي دارند خواهشمندم روز عمل از جواهرات استفاده نكنيد و هيچ آرايشي نداشته باشيد و موي خود را بالا ببنديد.

و اگر از لنز استفاده مي كنيد آن را قبل از عمل جراحي بيرون آوريد.

از كشيدن سيگار صبح جراحي خوداري كنيد.جراحی زیبای روی صورت در اشخاصی که سیگار می کشند می تواند همرا هبا عوارض باشد

 قبل از جراحي حتماً براي كم كردن درصد بروز عفونت مسواك بزنيد و از دهانشويه استفاده كنيد.

 در صورتيكه روز قبل از جراحي ناراحتي يا گرفتاري برايتان پيش آمده كه استرس زا بوده است حتماً با ما تماس بگيريد و وقت خود را به عقب بياندازيد.

در صورتيكه عمل جراحي شما با بي حسي موضعي انجا مي گيرد:

بیمارانی که تحت عمل جراحی سرپایی با بی حسی موضعی قرار می گیرند بایستی چند چیز را در نظر بگیرند:

1- مطمئن باشند که در جلسه اول که معاینه شده اند کلیه نکات مهم که در پرونده بیمار درج شده را روز عمل دوباره با پزشک در میان بگذارند مخصوصاً کسانی که بیماریهای انعقادی که باعث خونریزی می شود، بیماری قند، صرع، کلیه، کبد و در صورتی که داروی خاصی در شش ماه گذشته استفاده کردید را حتماً قبلاً از شروع کار جراحی به پزشک خود اعلام کنید.

2- جهت جلوگیری از حالت تهوع در صورتیکه عمل شما در شب انجام می گیرد دو الی سه ساعت قبل از مراجعه می توانید از یک غذای ملایم استفاده کنید.

3- در صورتیکه قبل از عمل جراحی ایمپلنت قرار می گیرید یک ساعت قبل از عمل  دو عدد آموکسی سیلین 500 میلی گرم و در صوتیکه برای عمل شماپیوند استخوان نیز استفاده شده  اصولا پزشک شما کپسول کلینیدمایسین 300 میلی گرم را نیز جهت جلوگیری ازعفونت تجویز خواهد کرد هر دوازده ساعت یک عدد

4- قبل ازجراحی حتماً یک یا دو روز از دهانشویه های ضدعفونی کننده جهت کم کردن عفونت حین عمل استفاده فرمائید.

5- سعی کنید از لباس بسیار تنگ در ناحیه سینه و گردن باشد استفاده نفرمائید.

۶-اگر برنامه ریزی شده ایمپلنت شما بلافاصله بعد از کشیدن انجام بشه و پزشک چندین ما قبل این دستور را داده حتما یک روز قبل به پزشک خود بگوید که قبل از عمل یک رادیو گرافی دیگر بگیرد چون امکان داره که عفو نت نوک ریشه بیشتر شده باشد

نکات مهم در رابطه با استفاده از داروهایی که در قبل، حین یا بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد:

آنتي بيوتيك :

بايد طبق دستور ميل شود.

 قابل توجه خانم هايي كه داروهاي ضد بارداري استفاده مي كنند بايد بدانند كه آنتي بيوتيك مي تواند باعث كم شدن اثر آنها شود و حتماً يك دوره كامل اضافي از داروهاي ضد بارداري استفاده كنند و يا اين كه با پزشك زنان خود مشورت نمايند.

داروهاي فشار خون:

 طبق معمول اين داروها را استفاده كنيد.

هیچ وقت خودسرانه این داروها را قطع نکنید و حتماً داروهایی ضد دردی که پزشک جراح به شما داده را با پزشک مخصوص خود درجریان بگذارید چون بعضی از داروهای ضد درد باعث تداخل با داورهای فشار می شود.

داروهاي قلب:

 طبق معمول اين داروها را استفاده كنيد.

داروهاي مورد نياز آسم و مشكلات تنفسي

 از اسپري طيق معمول استفاده كنيد و آن را همراه خود داشته باشيد

داروهاي گياهي:

اگر از داروي گياهي استفاده مي كنيد 7 روز قبل از عمل از آن استفاده نكنيد.

داروهاي ضد قند:

 داروها را طبق معمول استفاده كنيد و اگر انسولين مصرف مي كنيد آن را همراه خود داشته باشيد. بیمارانی که دچار قند بالا هستند باید بدانند که قند انها باید همیشه کنترول باشد وگرنه کاندید خوبی برای ایمپلنت و تزریق فیلر پ پرتز نیستند

 داروهاي ضد انعقادي

 وارفارين يا كومادين پلاویکس

يادتان باشد قبل از عمل جراحي از شما آزمايش خون گرفته مي شود اگر PT شما بيش از 17 باشد  یا inr  بیش از  دو نیم با مشاوره پزشك مربوطه خود 48 ساعت قبل از عمل جراحي  دارو بايد قطع گردد و اگر زير 15 باشد براي عمل جراحي سرپائي اشكالي ندارد.

آسپرين:

در صورتيكه عمل جراحي وسيع باشد احتمال خونريزي وجود دارد در صورتيكه پزشكي اين دارو را تجويز كرده باشد بايد اجازه ده. ۶ روز قبل از عمل اين دارو قطع شود.

هیچ وقت بدون در جریان گذاشتن پزشک مربوطه داروی آسپرین خود را خودسرانه قطع نکنید. اگر توسط پزشک تجویز شده

سيگار

اولاً سيگار نكشيد.دوماً سیگار نکشید، سوماً سیگار نکشید

روز جراحي نبايد سيگار بكشيد كه امكان تداخل با داروي بي حسي دارد و اينكه مي تواند باعث حالت تهوع و سرگيجه فرد بعد از عمل جراحي شود.

به طور کلی درخیلی از تحقیقات ثابت شده که کشیدن سیگار به مقدار زیاد می تواند باعث کاهش خونرسانی در بافتها شده مخصوصاً استخوان فک که این خود می تواند باعث شکست پروسه ترمیم ایمپلنت  و استخوان شود. پس بنابراین خواهشمندم از کلیه کسانی که سیگار استفاده می کنند حداقل 7 تا 10 روز قبل از جراحی  قطع کرده و بعد از جراحی تا دو ماه از این عادت پرهیز کنید در صورتیکه این کار برای شما بسیار مشکل می باشد می توانید کشیدن سیگار را به حداقل در روز  یک یا دو نخ برسانید.

 در صورتيكه نسبت به عمل جراحي استرس داريد مي توانيد يكي دو شب قبل از عمل از قرص ديازپام 5 ميلي گرمي استفاده كنيد و آهنگهاي ملايم گوش دهيد و فعاليت خود را حداقل يك روز قبل از عمل كم كنيد.